Voiko nimisuojamerkintä olla pääsylippu piireihin? Ainakin se tarjoaa keinon tuoda esiin erityisyyttä ja erilaistaa tuote muista vastaavista. Erikoissuunnittelija Marjo Särkkä Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista avasi Tutkimustiistaissa 7.11. ruoan mainetekijöitä ja miten omien tuotteiden brändäyksessä voi hyödyntää jo olemassa olevaa maineyhteyttä. Marjon esitysdiat (pdf).
Saatat myös pitää
Villiruoasta on muodostunut viime vuosina tuoreen, terveellisen ja sesonginmukaisen lähiruoan sanomaa julistava ilmiö. Julkisia keittiöitä kannustetaan tuomaan lautasille paikallista ja sesonkien mukaista […]
Päivän aikana vaihdettiin kokemuksia, keskusteltiin toimintatavoista ja tulevaisuudesta. [rss-cut] REKO-renkaiden* määrän kasvu on ollut huimaa: viime vuonna näihin aikoihin oli 17 rengasta […]
Lähiruoan suosio on vakiintumassa trendistä pysyväksi ilmiöksi. Kuluttajat haluavat tietää, missä heidän ruokansa kasvaa ja kuka sen kasvattaa. Heille on tärkeää kohdata […]
Nina Grönqvist Helsingin yliopistosta esitteli maisteritutkielmaansa liittyviä tuloksia Ruokasektorin tutkimustiistaissa 3.9.2024. Nina on tutkinut REKOn liiketaloudellista merkitystä seuraamalla REKO-renkaiden ryhmissä tapahtunutta myyntiä […]