Voiko nimisuojamerkintä olla pääsylippu piireihin? Ainakin se tarjoaa keinon tuoda esiin erityisyyttä ja erilaistaa tuote muista vastaavista. Erikoissuunnittelija Marjo Särkkä Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista avasi Tutkimustiistaissa 7.11. ruoan mainetekijöitä ja miten omien tuotteiden brändäyksessä voi hyödyntää jo olemassa olevaa maineyhteyttä. Marjon esitysdiat (pdf).
Saatat myös pitää
Suomen ruokamatkailun kärkituotteet ja innovatiiviset ratkaisut esiin. Kilpailun tavoitteena on vahvistaa elämyksellisen ruokamatkailun tuotteistamista Suomessa, etsiä ruokamatkailun kärkituotteita ja vahvistaa aitoa yhteistyötä. Kilpailuun […]
Valtakunnallista ruokasektorin kehittämistä jatketaan vuosina 2022 – 2024 Ruokaviraston ruokaketjun toiminnan edistäminen -rahoituksella. Päätavoitteena on tukea ja tehostaa alueilla tapahtuvaa kehittämistyötä lähiruoka-, […]
Anne Matilainen Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista kertoi Ruokasektorin koordinaation Tutkimustiistaissa riistan lihaan liittyviä kuluttajien näkemyksiä ja lihan myynnin potentiaalia otsikolla: Riistaa tarjolle? – […]
Ammattikeittiöt, HoReCa-tukut ja kaupat ovat kiinnostuneita lisäämään paikallisten elintarvikkeiden määrää tarjonnassaan. Yhteistyön edistämiseksi on kehitetty yksinkertainen tavarantoimittajan tuotekortti, joka on oivallinen tuki […]