Voiko nimisuojamerkintä olla pääsylippu piireihin? Ainakin se tarjoaa keinon tuoda esiin erityisyyttä ja erilaistaa tuote muista vastaavista. Erikoissuunnittelija Marjo Särkkä Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista avasi Tutkimustiistaissa 7.11. ruoan mainetekijöitä ja miten omien tuotteiden brändäyksessä voi hyödyntää jo olemassa olevaa maineyhteyttä. Marjon esitysdiat (pdf).
Saatat myös pitää
Lähiruoan suosio on vakiintumassa trendistä pysyväksi ilmiöksi. Kuluttajat haluavat tietää, missä heidän ruokansa kasvaa ja kuka sen kasvattaa. Heille on tärkeää kohdata […]
Maataloustuotteita valmistavien ja myyvien yritysten toiminnan kehittämiseen on saatavilla uusi tuki, jolla voi kattaa puolet yrityksen kehittämiseen käytettävien asiantuntijapalveluiden kustannuksista. Tukea voi […]
Vuoden 2024 Lähiruokapäivä kestää ensimmäistä kertaa kaksi päivää yhden sijaan. Viikonlopun aikana maatilat, matkailukohteet, puutarhat ja muut maaseudun toimijat avaavat ovensa yleisölle. […]
100-vuotias Suomi saa herkullisen syntymäpäivälahjan. Suomelle valitaan kansallisruoka.[rss-cut] Ensimmäisessä äänestysvaiheessa 10 000 suomalaista äänesti. Reilusti yli 1000 erilaista suomalaista ruokaa sai ääniä. […]