Voiko nimisuojamerkintä olla pääsylippu piireihin? Ainakin se tarjoaa keinon tuoda esiin erityisyyttä ja erilaistaa tuote muista vastaavista. Erikoissuunnittelija Marjo Särkkä Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista avasi Tutkimustiistaissa 7.11. ruoan mainetekijöitä ja miten omien tuotteiden brändäyksessä voi hyödyntää jo olemassa olevaa maineyhteyttä. Marjon esitysdiat (pdf).
Saatat myös pitää
#Nimisuoja2025 -hanke järjesti seminaarin 8.12.2022. Sujuvasti kaksikielisesti, suomeksi ja englanniksi, toteutetussa seminaarissa kuultiin näkemyksiä niin nimisuojajärjestelmän hallinnoijien näkökulmasta kuin ennen kaikkea monta […]
Valtakunnallinen Ruokasektorin koordinaatiohanke ja maakunnalliset elintarvikealan kehittäjät kokosivat vuonna 2020 yhteistyössä maakunnittaisen Aitoja makuja -yritystilaston. Uuden tilaston mukaan Suomessa on 2 893 […]
Pohjois-Savossa, Suonenjoen ja sen lähikuntien alueella viljeltävälle puutarhamansikalle eli ”Suonenjoen mansikalle” ollaan hakemassa EU:n nimisuojaa. Suojatun maantieteellisen merkinnän (SMM) hakijana on Suonenjoen […]
Viime vuodet eivät ole olleet taloudellisesti helppoja lähiruokayrityksille, kertoo Luonnonvarakeskuksen (Luke) tuore kyselytutkimus. Yrittäjät näkevät kuitenkin valoa tulevaisuudessa. Lisäinvestointeja suunnitellaan erityisesti Pohjois-Suomessa.[rss-cut] […]