Voiko nimisuojamerkintä olla pääsylippu piireihin? Ainakin se tarjoaa keinon tuoda esiin erityisyyttä ja erilaistaa tuote muista vastaavista. Erikoissuunnittelija Marjo Särkkä Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista avasi Tutkimustiistaissa 7.11. ruoan mainetekijöitä ja miten omien tuotteiden brändäyksessä voi hyödyntää jo olemassa olevaa maineyhteyttä. Marjon esitysdiat (pdf).
Saatat myös pitää
Elintarvikeyrittäjä voi saada tuotteelleen arvokasta tuotekehitysapua ja tunnettuutta lähiruokakilpailuun osallistumisesta. Lähiruokakilpailuista tehdyn selvityksen mukaan kilpailut nostavat esiin lähiruoan tarinoita ja edistävät tuotteiden […]
Eurooppalainen laatujärjestelmä, nimisuojaus, on keino erilaistaa elintarvikkeita ja myös keino pyrkiä saamaan Suomessa tuotettujen elintarvikkeiden lisäarvo jäämään Suomeen. Nimisuojatuotteita tehdään tunnetuksi Mikä […]
Vastuullisuus on asia, josta puhutaan niin ruoka-alalla kuin yleisemmin yhteiskunnassakin. Se on iso kokonaisuus ja siitä syystä asiaan lähdettiin pureutumaan Lähiruokaa, luomua […]
Käynnissä olevat EU-ohjelmarahoitukset tarjoavat erilaisia yritystoiminnan kehittämiseen liittyviä tukia. 13.2.2024 pidetyssä webinaarissa keskityttiin yritysrahoitukseen ja kehittämistukiin erityisesti elintarvikealan yritysten näkökulmasta. Päivän esitysten […]