Voiko nimisuojamerkintä olla pääsylippu piireihin? Ainakin se tarjoaa keinon tuoda esiin erityisyyttä ja erilaistaa tuote muista vastaavista. Erikoissuunnittelija Marjo Särkkä Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista avasi Tutkimustiistaissa 7.11. ruoan mainetekijöitä ja miten omien tuotteiden brändäyksessä voi hyödyntää jo olemassa olevaa maineyhteyttä. Marjon esitysdiat (pdf).
Saatat myös pitää
Suomen ruokamatkailun kärkituotteet ja innovatiiviset ratkaisut esiin. Kilpailun tavoitteena on vahvistaa elämyksellisen ruokamatkailun tuotteistamista Suomessa, etsiä ruokamatkailun kärkituotteita ja vahvistaa aitoa yhteistyötä. Kilpailuun […]
Nimisuojatuotteiden tunnettuus on melko alhaisella tasolla. Promo-hankkeen aikana tuotteita tehdään tunnetuiksi mm. videoiden avulla. Vuoden 2018 alussa käynnistyi Helsingin yliopiston Ruralia-instituutin koordinoima […]
Mitä jos puhuisimme ruokakulttuuristamme samalla intohimolla kuin italialaiset? Entä jos esittelisimme maakuntiemme herkkuja yhtä ylpeinä kuin ranskalaiset omiaan? [rss-cut] Modernia maakuntaruokaa -kirja […]
Aito perinteinen tuote, Suojattu maantieteellinen merkintä ja Suojattu alkuperänimitys eli yhdessä Euroopan unionin nimisuojajärjestelmä. Nimisuojaus on tavaramerkkien tavoin immateriaalioikeuksia suojaava väline ja järjestelmä, joka tuo esille nimisuojattujen tuotteiden maantieteellistä alkuperää sekä perinteisyyttä. Suomalaisia nimisuojatuotteita on tällä hetkellä 12.