Voiko nimisuojamerkintä olla pääsylippu piireihin? Ainakin se tarjoaa keinon tuoda esiin erityisyyttä ja erilaistaa tuote muista vastaavista. Erikoissuunnittelija Marjo Särkkä Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista avasi Tutkimustiistaissa 7.11. ruoan mainetekijöitä ja miten omien tuotteiden brändäyksessä voi hyödyntää jo olemassa olevaa maineyhteyttä. Marjon esitysdiat (pdf).
Saatat myös pitää
Vuoden lähiruokateko 2022 -yleisöäänestys on käynnissä Lähiruoka & luomu -messujen nettisivuilla. Omaa suosikkiaan voi äänestää 3.4. saakka. Sekä yleisöäänestyksen voittaja että raadin […]
Sodankylän kunta on järjestelmällisesti, pitkäjänteisesti ja ansiokkaasti kasvattanut lähiruoan osuutta kunnan ruokapalveluissa ja edistänyt näin lappilaisten ruoantuottajien tuotteiden pääsyä kunnan ruokahankintoihin.[rss-cut] 2 […]
Haluatko olla mukana edistämässä suomalaista artesaaniruokaa? [rss-cut] Vastaperustettu Suomen artesaaniruokayhdistys toimii jo vakiintuneiden ruoka-artesaanien etujärjestönä ja kaikkien artesaaniruoasta kiinnostuneiden yhdyslinkkinä. Suuri osa […]
Euroopassa on noin 3 500 nimisuojattua tuotetta, joista vain 12 on tällä hetkellä suomalaisia. Helsingin yliopiston Ruralia-instituutti, Turun yliopiston Brahea-keskus ja Maa- ja […]