Voiko nimisuojamerkintä olla pääsylippu piireihin? Ainakin se tarjoaa keinon tuoda esiin erityisyyttä ja erilaistaa tuote muista vastaavista. Erikoissuunnittelija Marjo Särkkä Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista avasi Tutkimustiistaissa 7.11. ruoan mainetekijöitä ja miten omien tuotteiden brändäyksessä voi hyödyntää jo olemassa olevaa maineyhteyttä. Marjon esitysdiat (pdf).
Saatat myös pitää
Tämä vuosi on aiheuttanut maailmanlaajuisesta koronapandemiasta johtuen ennennäkemättömiä tilanteita ja uusia haasteita elintarvikealan jalostusyrityksille. Valtakunnallinen Ruokasektorin koordinaatiohanke (www.aitojamakuja.fi) kartoittaa tällä kyselyllä koronapandemian […]
Valtakunnallinen Ruokasektorin koordinaatiohanke vierailee maakunnissa. Ruoka-ala kasvuun -tilaisuuksissa tarkastellaan pk-elintarvikeyrittäjyyden kehittämistä lähiruoan, luomun ja luonnontuotteiden näkökulmista. Tilaisuuksiin kootaan yhteen ruoka-alan toimijoita keskustelemaan […]
Maataloustuotteita valmistavien ja myyvien yritysten toiminnan kehittämiseen on saatavilla uusi tuki, jolla voi kattaa puolet yrityksen kehittämiseen käytettävien asiantuntijapalveluiden kustannuksista. Tukea voi […]
Kitkan viisas, Sahti, Kalakukko, Lapin Puikula, Lapin Poron kylmäsavuliha, Puruveden muikku, Lapin Poron liha, Karjalanpiirakka, Lapin Poron kuivaliha, Kainuun Rönttönen, Suomalainen Vodka ja […]