Miten viestiä lähiruoasta?

Miten viestiä lähiruoasta? Aitoja makuja -viesti on vapaasti yritysten, muiden organisaatioiden ja hankkeiden käytettävissä, kun halutaan viestiä pienten elintarvikeyritysten toimialasta. Tutustu tarkemmin (pdf).

Lähiruokaviestinnän tueksi kuvia ja infograafeja

Ohje kuvien ja infograafien käyttöön
Lähiruoan merkityksiä on visualisoitu oheisilla kuvilla ja infograafeilla, joita saa jakaa vapaasti somen eri kanavissa kuten Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa. Kuvat on tarkoitettu kaikkien elintarviketoimijoiden lähiruoasta viestimiseen ja markkinointiin. Aitojamakuja.fi julkaisee kuvia myös omissa somekanavissaan. Kuvat on ladattavissa alempaa.

Aitoja makuja -viestin löydät yltä, kohdasta ”tutustu tarkemmin”. Ydinviesti on sisäänrakennettu kuviin ja infograafeihin, jotta elintarviketoimijoiden on helppo viestiä lähiruuasta samansuuntaisesti.

Aitoja makuja -teemat lähiruuan ydinviestille ovat:

  • Elämyksellinen: maut, tarinat sekä näkökulmat arkeen, juhlaan ja matkailutilanteisiin
  • Paikallinen: raaka-aineet, ruokakulttuuri, tuottajan kasvot ja paikallinen hyvinvointi
  • Kestävä: tuoreus, lyhyt välimatka, ajan- ja vuodenajan mukaisuus, lyhyt, reilu ja läpinäkyvä ketju

Kuvat jakautuvat kolmeen teemaan: lähiruokaa, infograafeja ja tuottajat esiin.

Käyttöohjeet:

  1. Klikkaa kuvan alta joko jpg tai pdf. Kuva aukeaa uuteen ikkunaan suurena.
  2. Jos avaat jpg:nä, klikkaa hiiren oikealla näppäimellä ja valitse ”Tallenna kuva nimellä”, jolloin voit nimetä sen ja tallettaa omalle koneellesi. PDF:n voit niin ikään tallentaa omalle koneelle.
  3. Käytä kuvaa someviestinnässäsi.

jpg / pdf


jpg / pdf


jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf

jpg / pdf
 
 

jpg / pdf