Etäyhteyksin 9.2.2021 järjestetyssä seminaarissa kuultiin monia mielenkiintoisia esityksiä brändäyksen ja kansainvälistymisen näkökulmista, Suomi-kuvasta, yhteistyömahdollisuuksista ja yritysten kokemuksista.
- Tervetuloa -aloitusdiat Ruokasektorin koordinaatiohanke ja Keski-Suomen ruokaketjun koordinaatio 2 -yhteistyöhanke
- Tilaisuuden avaus, Keski-Suomen vt. maakuntajohtaja Pekka Hokkanen
- Suomi-kuva ja Suomi-ruoka maailmalla, Maakuvayksikön päällikkö Laura Kamras, ulkoministeriö
- Food from Finland: yhteistyöllä Suomelle entistä vahvempi ruokaprofiili maailmalla!, Head of Food Program Esa Wrang, Food from Finland, Business Finland
- Tasteful by Sauna from Finland, Satu Freyberg
- Miit-rekrytointipalvelu, Hanne Husso, Fennopromo
- Vientipolku – Vientiviidakkoa selkeyttämässä, Mikaela Vuorisalmi, RuoKasvu-hanke, MTK
- Eväitä vientivaatimusten selvittämiseen, ylitarkastaja Katja Pethman, Ruokavirasto
- Viennillä kasvuun ja erikoistumisella edelläkävijäksi, Case Moilanen, Marko Hammar
- Suomi-ruokaa Jenkkeihin? Ruohonjuuritason kokemukset Suomi-kuvasta rapakon takaa, Minna Paakkunainen, Los Angeles, USA
- Luomu on vahva globaali brändi, Case Birkkalan tila, Simo Larmo
- Case Kenkävero, D.O.Saimaa, Anne Ossi
- Case Crenoco – Nordic for You, Visa Törmälä
Työpajojen teemat:
- Miten Suomen ruokabrändiä voisi monipuolistaa? Millaisia uusia näkökulmia voisi nostaa esiin?
- Millaisia toimenpiteitä ruokaviennin tukemiseksi tarvitaan? Mitä voin tehdä itse ja yhdessä muiden kanssa?
- työskentelyalustana padlet, jonne edelleen voi täydentää ajatuksia
#suomiruoka #ruokavienti #aitojamakuja #aitomaaseutu
Seminaarin järjestivät Keski-Suomen ruokaketjun koordinaatio 2 –yhteistyöhanke ja Ruokasektorin koordinaatiohanke.