Voiko nimisuojamerkintä olla pääsylippu piireihin? Ainakin se tarjoaa keinon tuoda esiin erityisyyttä ja erilaistaa tuote muista vastaavista. Erikoissuunnittelija Marjo Särkkä Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista avasi Tutkimustiistaissa 7.11. ruoan mainetekijöitä ja miten omien tuotteiden brändäyksessä voi hyödyntää jo olemassa olevaa maineyhteyttä. Marjon esitysdiat (pdf).
Saatat myös pitää
Päivän esitykset [rss-cut] Leipää ja lähiruokaa -toimialapäivän esitykset ja ohjelma Tuttu tuottaja tuo parasta pöytään, Minna Isotupa ja Sari Roth, Taloustutkimus Oy […]
Elintarvikealalla on Suomessa paljon pieniä, alle 10 henkilöä työllistäviä yrityksiä (80 % kaikista elintarvikealan yrityksistä). Pääosin paikallisilla markkinoilla toimivien pienten yritysten toiminta […]
Valtakunnallinen Ruokasektorin koordinaatiohanke ja maakunnalliset elintarvikealan kehittäjät kokosivat vuonna 2020 yhteistyössä maakunnittaisen Aitoja makuja -yritystilaston. Uuden tilaston mukaan Suomessa on 2 893 […]
Yhdessä tekoja luonnosta ammentaen! Ruokamatkailusta on tullut tärkeä osa matkailuelämystä. Jokainen matkailija syö ja ruokailu koetaan usein mieleenpainuvimpana asiana matkalla. Suomen ruokamatkailustrategia […]