Voiko nimisuojamerkintä olla pääsylippu piireihin? Ainakin se tarjoaa keinon tuoda esiin erityisyyttä ja erilaistaa tuote muista vastaavista. Erikoissuunnittelija Marjo Särkkä Helsingin yliopiston Ruralia-instituutista avasi Tutkimustiistaissa 7.11. ruoan mainetekijöitä ja miten omien tuotteiden brändäyksessä voi hyödyntää jo olemassa olevaa maineyhteyttä. Marjon esitysdiat (pdf).
Saatat myös pitää
Elintarvikeyrittäjä voi saada tuotteelleen arvokasta tuotekehitysapua ja tunnettuutta lähiruokakilpailuun osallistumisesta. Lähiruokakilpailuista tehdyn selvityksen mukaan kilpailut nostavat esiin lähiruoan tarinoita ja edistävät tuotteiden […]
Eteläisen Suomen hanketreffejä vietettiin Helsingissä, Lähiruoka & Luomu -messujen yhteydessä. Tilaisuuden teemana oli ravintoloiden sekä ruoka-alan pienyritysten yhteistyö. [rss-cut]Avauspuheenvuoron piti kanamunaravintola EGGin […]
Minkä tuoteryhmien toimittajia on lähialueella? Voisiko jotain hankkia suorahankintana? [rss-cut] Hämeenkyrön kunnan ruokapalveluissa neljä valmistuskeittiötä tuottavat 2900 lounasannosta päivässä. Noin 12 % […]
Tämän vuoden Artesaaniruoka SM 2019 -kilpailussa Jyväskylässä 13.-14.9. arvioitiin 122 kilpailutuotetta 62 yritykseltä. Mukana oli yrityksiä Suomen lisäksi myös Virosta ja Latviasta. […]