- Tämä tapahtuma on mennyt.
ETS: Moniaistinen kuluttaja –aistien vaikutus kulutuskäyttäytymiseen
pe 27. syyskuun @ 10:00 - 14:30
Elintarvikealan kilpailluilla markkinoilla yritysten on tärkeää ymmärtää kuluttajia yhä paremmin ja kokonaisvaltaisemmin. Tule mukaan kiinnostavaan webinaariin, jossa syvennytään aistihavaintojen ja kuluttajan päätöksenteon risteyskohtaan.
Webinaarissa asiantuntijat kertovat aistien vaikutuksesta kuluttajien käyttäytymiseen, miten tutkimusmenetelmät ja -ympäristöt kehittyvät sekä miten virtuaalitodellisuus tulee avuksi niin tutkimuksessa kuin markkinoinnissakin. Ohjelmassa on siis paljon uutta tutkimuskentältä ja alan ammattilaisten puheenvuoroja. Tallenteet ja materiaalit saatavissa tuttuun tapaan webinaarin jälkeen ilmoittautuneille.
Aika: perjantai 27.9.2024 klo 10-14.30
Paikka: Teams
Ohjelma:
10.00 – 10.15 Tervetuloa, ETS -esittely, ETMJ:n pj. Sari Ollila
10.15 – 10.45 ”Tuo kuulostaa kalliilta” – äänen merkitys kuluttamisessa
yliopistonlehtori Minna-Maarit Jaskari, Vaasan yliopisto,
10.45 – 11.15 Moniaistisen kokemuksen mittaaminen – Sensory walk
tutkimusjohtaja Terhi Pohjanheimo, Aistila Oy
11.15 – 12.00 Mood management/ How to use sensory science to develop & create consumer preferred products,
Carine Egoroff, Product Experience Regional Director, Europe, IFF
12.00 – 12.45 Lounastauko 45 min
12.45– 13.15 SenseLab – Kuluttajakäyttäytymisen tutkimusta aisteilla
yliopistotutkija Heli Hallikainen Itä-Suomen yliopisto
13.15 – 13.45 Mielikuvitus aistien apuna verkko-ostamisessa,
tutkija yliopisto-opettaja Nino Ruusunen, Itä- Suomen yliopisto
13.45 – 14.15 Näkyy, näkyy…mutta kuuluuko? – Äänen voima markkinoinnissa
Content & Marketing Lead, Eeva Ristkari, Kuuki Marketing Lab
14.15 – 14.30 Loppukeskustelua ja yhteenveto – webinaarin päätös
Tervetuloa!