Tunnista tuotteesi lisäarvo ja myyntivaltit tuotekortin avulla

Kirkasta oman tuotteesi myyntivaltit tuotekortin avulla ja ota kuva tuotteesta!

  • Mieti jo ennen yhteydenottoa asiakkaaseen, että mikä on tuotteesi lisäarvo ja erityisyys verrattuna muihin vastaaviin tuotteisiin. Käytä apuna tuotekorttia.
  • Asettaudu asiakkaan rooliin. Mieti, millaiseen yhteyteen, käyttötarkoitukseen tuotteesi sopii ja kenelle se sopii.
  • Tuo esiin tuotteen tarina. Kerro, mistä tuotteen raaka-aineet ovat peräisin, onko tuote valmistettu jollain erityisellä tavalla (perinteinen resepti, uudenlainen tuote), onko sillä pohja jonkin alueen ruokakulttuurissa, jne. Tarinat ovat tärkeitä ja ne kiinnostavat niin ammattikeittiöitä, tukkuja kuin viime kädessä kuluttajia, jotka tuotteen nauttivat. Tarinan avaaminen auttaa myös perustelemaan sitä, miksi tuotteen hinta on se, mikä se on.
  • Ota kuva tuotteesta. Ilman kuvaa oleva tuote nettisivuilla tai tuoteluettelossa jää helposti huomaamatta ja muutenkin kuva näyttää helposti sen, millainen tuote on. Kuva voi olla esim. pakkauksesta tai tuotteesta.
  • Lataa tästä excel-pohjainen tuotekortti

Tuotetietojen hallinta

GS1-palvelut www.gs1.fi/hyodyt/tavarantoimittajille

Synkka

Synkka-palvelu on ratkaisu tuotetietojen ja digitaalisten aineistojen välittämiseen tavarantoimittajilta kaupparyhmille ja muille tuotetietojen vasdtaanottajille.

GS1-yritystunniste ja viivakoodit

GS1-järjestelmän avulla tavarantoimittajat voivat yksilöidä tuotteensa viivakoodeilla, jotta niitä voidaan myydä kauppaketjujen valikoimissa. Edellytyksenä viivakoodien luomiselle on GS1-yritystunniteen hankinta. Tuotteet voi yksilöidä GTIN-tunnuksilla sekä luoda tarvittavat SSCC-koodit kuljetuslavoissa ja tukkupakkauksissa käytettäväksi.

GS1 Golli modernisoi pk-yritysten tilaustoimitusketjun (pdf, 5.9.2017)